24 August 2008

Mona Lisa och Bajskatten


Jag har aldrig tyckt om Mona Lisa. För att liksom, hejsan hoppsan - här kommer en snubbe som säger att det är världens bästa målning och så bräker alla människor efter som får och håller med. Ingen kan avgöra en vinnare inom konst. Det är ju helt absurt.
 Och sen så tycker jag inte om katter. Väldigt ofta hatar jag katter. Dom är bara så...aarggh... ignoranta, självupptagna, sura och lömska. 
 Hata katt! Hata Lisa!
 Jag blev sur. Jag har haft ett par dåliga dagar. Och så sa jag till mig själv; Ulrika - måla något som får dig att skratta.
 Detta fick mig att skratta, bajskatten. Ett kort skratt i och för sig, men det ringde rätt fint.

Ha en fin söndag!
Uli

3 comments:

  1. Men det ar bara for att du inte traffat Louis an...man kan inte hata Louis!Han ar sa van vid att jag plagar honom sa han kommer sakert att lata aven dig plaga honom sa mycket du vill :).men gumman da..inte hata katter..u need pet-therapy!

    ReplyDelete
  2. Det är inte den bästa?

    http://www.bajs.no...Om du inte vet? Eller bara vill prova mot dina egna uträkningar?

    ReplyDelete
  3. 859 kilo sa dom - hah, jag tror inte ens det är hälften!

    ReplyDelete